UNOFs visuelle profil

Vår visuelle profil er utviklet i samarbeid med Blå Design. Hva er en visuell profil, sier du? Litt enkelt sagt er det en helhetlig og sammenhengende oppskrift på hvordan vi fremstiller oss selv — fonter, farger, ulike designelementer og måten alt dette settes sammen på. Hensikten er at vi skal ha en enhetlig og lett gjenkjennelig framtoning i vår kommunikasjon.

Her finner du nærmere informasjon om hvordan den visuelle identiteten kan brukes.

Den visuelle identiteten skal ligge til grunn for all visuell og skriftlig kommunikasjon fra UNOFs sentralledd og kretsledd. Orkestre og sommermusikkskoler kan også benytte seg av den om de ønsker, for eksempel til plakater eller brosjyrer. Mange orkestre har allerede et eget innarbeidet visuelt uttrykk, og det er selvfølgelig helt grei.

Maler

Designmanualen forklarer hvordan profilen skal brukes. For at vi skal holde på en sammenhengende og enhetlig profil, er det viktig at retningslinjene som står her blir fulgt.

I tillegg ligger det her logoer til nedlastning, og maler for plakater og brosjyrer som er enkle å bruke.

Trenger du hjelp til å designe noe? Ta kontakt med UNOF.

Effekter

UNOF har produsert T-skjorter, bærenett og andre effekter. En nærmere oversikt og mulighet for å bestille disse vil snart dukke opp på denne siden.